VW botrány - A kezdetek
| Szerző: Pénznevelde

A VW botrány kiindulása - Elgondolkoztál már rajta, hogyan és miért indult?

Elgondolkoztál már azon, vajon hogyan juthatott idáig az egyik legnagyobb autógyártó cég, melynél magasztalva vannak az autók minősége, sebessége és kivitelezése? Mégis megtörtént a botrány.. Tudd meg Te is, miért!

A VW botrány kezdetei

Hogyan robbant a botrány?

 

Vajon hogyan tudott ekkora botrányba keveredni a világ egyik legnagyobb autógyártója, a Volkswagen? Erre a kérdésre szerettünk volna választ találni. Nos, természetesen, mint ahogy mindenhol máshol, itt is a pénz volt a mozgatórugó. De elég volt ez ahhoz, hogy Németország autói elárasszák a világot, melyekről kiderült, hogy ekkora mértékben szennyezik a környezetet? A válasz, sajnos az, hogy igen. Elég volt.

 

Talán innen már mindenki tudja, miért terjedt el népszerűsége ily gyorsan a német autóknak, hisz nem csak külsőleg, de belsőleg is igen sokat tudnak. Ezáltal évek óta tartják a világhírű színvonalukat. De egyelőre maradjunk a jelennél. Néhol kérdéses is volt, vajon hogyan tudnak ilyen jól összetett autókat gyártani a németek? És itt jön az a rész, hogy kiskaput találtak az emissziós értékek „kicsinosítására”. Még így is csodálkozunk, hogy a németek gyártották a majdnem hogy leggyorsabb, legjobb és egyben a legtöbbek szerint legszebb autókat?

 

Így máris világossá vált, miért sikerült ez nekik. Ami viszont még mindig érthetetlen, hogy miért csak most, 2015-ben robbant ki igazán a botrány, hiszen már 2012-ben fény derült az emissziós értékek eltusolására. Hát persze, hogy itt is a pénz beszélt.

 

 

Mivel rengeteg pénzt beleöltek a dízelágazat fejlesztésére, a gyáraknak eszük ágában sem lett volna felfedni az autók esetleges hibáit, vagyis hogy az emissziós értékek igencsak nem felelnek meg az elvárt értékeknek. Azóta pedig nem kevés autó került a forgalomba.

 

A korábbi esetekben inkább csak törvényi kiskapukkal éltek az autócégek, most viszont tényleges, szándékos törvénysértésre derült fény. Mikor rájöttek, hogy törvényszegés nélkül képtelenség elérni a megfelelő értékeket és lehetetlen dízelautókat gazdaságosan és tisztán működtetni, innen jött a kiskapuk keresése. De ez talán a dízeltechnológia bukását is jelentheti. És ezzel úgy gondolom, ők is tisztában voltak.

 

Természetesen a részvények a tőzsdepiacon igen nagy csökkenésnek indultak. De erre mindenki számíthatott. Természetes, hogy mindenki szeretne megszabadulni a VW részvényektől, de ez nem csak a VW márkára, de a nagyobb német márkákra is úgyszintén érvényes volt. Így az Audi, a Mercedes és a BMW is tarthat.

 

Az elmúlt évben a BMW rendelkezett a legnagyobb piaci részesedéssel, vagyis 22 százalékkal, az Euro 6-os dízelmotorok európai piacán, a VW pedig az amerikai dízelszektort uralta 56 százalékkal. A világon egyébként csak Európában terjedtek el igazán a dízelautók, itt az utóbbi években az újonnan értékesített kocsiknak körülbelül a fele dízel volt.

 

 

Végezetül 3 érdekes tény a botrány körül:

 

  • 2012 ősze és 2013 májusa között készítette a 45 éves Daniel Carder és ötfős kutatócsoportja a Nyugat-Virginiai Egyetemen azt a gyakorlati emissziós kutatást, amelyben először fény derült a Volkswagen dízel motorjainak problémáira. A kutatást publikálták, majd másfél évig csend. Maga a kutató úgy nyilatkozott a Daily Mail-nek, hogy meglepte az ügy körül hirtelen kialakult felfordulás, hiszen nem friss felismerésekről van szó.

 

  • 2014-ben 16.5 millió autót adtak el az USA-ban, ebből dízel 489.000 (az összes ennyi, nem a VW által eladott dízel). Ez tehát az eladások 2.9%-a. Ebből el lehet dönteni mekkora veszélyt is jelent az amerikai állampolgárok egészségére a német dízelmotor, összehasonlítva 16 millió benzinmotor összteljesítményével.

 

  • A VW 2014-ben összesen 600.000 autót adott el az USA-ban (tehát dízelt és benzineset együtt). Ez azt jelenti, hogy piaci részesedésük kb. 3.5%-os. Globálisan a cég 9.5 millió autót adott el ugyanebben az évben. A Volkswagennek tehát nem az USA a legnagyobb piaca, ahogy az USA-ban a dízelmotorok jelentősége a nullával egyenlő.

 

Kérd tanácsunkat díjmentesen!


Vagy keress minket telefonon:

+36-20-333-3071

Tanuló balesetbiztosítás

Amit az ingyenes tanuló balesetbiztosításról tudnod kell!

Kevesen tudják, hogy létezik az állami ingyenes balesetbiztosítás, ami jár minden 3-18 éves közötti gyermeknek. Azt hogy melyik biztosító társaság nyújtja a szolgáltatást, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által minden évben meghirdetett közbeszerzés dönti...

Nem adom a pénzem

Segítek tiszta vizet önteni a csordultig telt nyugdíjbiztosítás poharába

Tévhitek és a valóság     Az utóbbi időben egyre sűrűbben olvasom minden felé, mennyire lehúzzák a nyugdíjbiztosításokat. Ebben a cikkben szeretnék néhány tévhitet eloszlatni ebben a témában.

Alulbiztosítottsági kampány

ALULBIZTOSÍTÁSRÓL – ÉRTHETŐEN. LEGYEN VAGYONBIZTOSÍTÁSUNK NAPRAKÉSZ! Egy vállalkozás könnyen alulbiztosítottá válhat, amennyiben a vagyontárgyak tényleges értéke meghaladja a szerződésben rögzített biztosítási összeget. Olvassa el hasznos útmutatónkat, hogy megtudja, mi...

Ajánlatkérés


Kérje
tanácsunkat
díjmentesen!





Csak egy perc!

Főzőlap kontra római tál - Avagy speciális üvegtörés

Az összetört kerámia főzőlapot kifizeti-e a biztosító, ugyanis tegnap a római tálat a feleségem ráejtette a több tízezer forintos kerámia főzőlapra?

Hírlevél feliratkozás

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy elsőkézből értesülhessen a legfrissebb hírekről, eseményekről!




Csak egy perc!

Eurók befőttes üvegben

Biztosítható-e a lakásomba félretett és gondosan elrejtett Euro?

Csak egy perc!

Drága lakatos Úr!

Az történt, hogy tegnap legkisebb gyermekem elhagyta a hátizsákját a kulcscsomójával együtt ezért Fülöpkét egy hétre eltitltottam az itnernettől. Ezután hívtam egy lakatost, aki mintegy 32.000 Ft-ért kicserélte a zárbetéteket. 

Fizessen drága rokon Kabos módra

Fizessen drága rokon Kabos módra

Nézzétek meg Kabos Gyulából milyen remek biztosítási ügynök lett volna, 4 perc alatt aláíratott egy életbiztosítást. Nézd meg hogyan segíthetnek a rokonok.

Csak egy perc!

Nagy Okoséknak, Okos biztosítás...

Lehet e biztosítást kötni az 5 éves Nokiámra, ha esetleg összetörném a "Könyvtár"-ból hazafele menet ?

Csak egy perc!

Buksi és az állatorvos...

A gyerekeknek van kutyája, macskája sőt és egy egyiptomi ugró egere is(ez utóbbi nálunk különösen veszélyeztetett állatnak számít). Ezekre lehet-e biztosítást kötni?